Unieke en effectieve B2B-strategie

Is jouw product of dienst specifiek gericht op de business-to-businessmarkt (B2B)? Dan kun je online niet zomaar hetzelfde te werk gaan als de sportkledingzaak op de hoek. B2B-producten en -diensten zijn vaak groter en duurder, terwijl de markt juist kleiner is. Logisch dat het beslissingsproces van de aankoop dan ook langer duurt dan bij B2C-producten (business-to-consumer). Als B2B-organisatie heb je dus een specifieke strategie nodig om online successen te boeken.

Bij een sterke B2B-strategie draait het allemaal om leadgeneratie. In de B2C-markt worden er via een webshop of ander online marketingkanaal vaak directe aankopen gedaan. In de B2B-markt is het veel belangrijker om potentiële klanten ‘warm’ te maken en hen aan te sporen om over te gaan tot aankoop. Persoonlijk contact en betrouwbaarheid zijn hierbij vaak key. Vertrouwen en autoriteit kweken staat dus regelmatig voorop bij het ontwikkelen van een goede B2B-strategie.

Onmisbaar in de B2B

Jouw B2B-strategie begint bij het bepalen van jouw doelstellingen. Wil je meer websitebezoekers? Meer conversies? Landelijke naamsbekendheid of de grootste worden op social media in jouw niche? Aan de hand van jouw doelen bepalen we vervolgens welke kanalen we in gaan zetten en wat de strategie per platform wordt. Want zeg je B2B, dan is er een aantal platformen dat niet aan jouw strategie mag ontbreken. Maar wat is de perfecte balans tussen deze kanalen en sluiten ze aan bij de doelen van jouw organisatie?

Onze in-house specialisten hebben stuk voor stuk diepgaande kennis over hun expertisekanalen. Ze adviseren jou niet alleen in de beste strategie, maar voeren deze ook voor je uit. Denk bijvoorbeeld aan de inzet van remarketing, LinkedIn Advertising of linkbuilding. We kijken daarbij niet alleen naar de beste kansen voor jou, maar houden ook in de gaten wat concurrenten doen, welke trends er gaande zijn en hoe we daar het beste op kunnen inspelen. Zo zijn we een verlengstuk van jouw organisatie en signaleren we al kansen voordat jij ons daarop hoeft te wijzen.

Maak een afspraak

Ook alles uit jouw B2B-strategie halen?

    Naam *

    E-mailadres *

    Telefoonnummer *

    Vraag of opmerking



    Remko Cta
    Wemessage Uitnodiging

    Onze werkwijze

    Het vastleggen van jouw B2B-strategie begint allemaal met uitgebreide brainstormsessies. Wat is jouw doelgroep? Wat zijn je doelstellingen? Wat is de huidige situatie en welke kansen liggen er voor het oprapen? Welke platformen zetten we in en hoe behalen we de beste resultaten? Vervolgens gaan onze specialisten met de uitvoering aan de slag.

    Om de strategie, uitvoering en resultaten te waarborgen, hebben we regelmatig contact om de data te evalueren. Gaan we uitbreiden of moeten we juist een andere richting inslaan? Proactief is wat bij Wemessage de klok slaat. Zo heb jij nergens omkijken naar en kun jij doen wat je het liefste doet: ondernemen.

    Partners

    Google
    We Dash
    Shoparize
    Leadinfo
    Flowbox
    Adcalls
    Wordpress
    Webwinkel
    Magento
    Mailchimp
    Feedback Company
    Copernica
    Onze Messengers

    Onze B2B-strategen

    Danny Kosmeijer

    Danny

    Marketingcoördinator

    Murat Gumrukcuoglu

    Murat

    Growth & Revenue Director (CEO)

    Remko Jansen

    Remko

    Account Director

    Rudy Ceulemans

    Rudy

    Account Director

    Serkan Gozmen

    Serkan

    Managing Director (CEO)