How to drive sales and influence people

Influencermarketing is een van de nieuwste en populairste vormen van online marketing van de 21e eeuw. Het is een vorm van marketing waarbij je invloedrijke mensen op social media inzet om jouw doelgroep te bereiken. Influencers zijn vaak gespecialiseerd in een bepaald vakgebied en produceren en verspreiden content die daarbij past. Hoewel deze vorm vaak geassocieerd wordt met B2C-marketing, is het ook heel effectief voor jouw B2B-strategie, mits je de juiste influencer kiest.

Influencermarketing heef verschillende niveaus. Macroniveau influencers zijn vaak echte beroemdheden. Deze vorm van influencermarketing is vooral nuttig voor bedrijven met een groot budget die veel awareness willen creëren. Daarnaast zijn er microniveau influencers. Deze influencers hebben tussen de 10.000 en 100.000 volgers en positioneren zichzelf als specialist binnen de markt met een loyale groep volgers. Tot slot zijn er nanoniveau influencers. Zij hebben minder dan 10.000 volgers, maar zijn een autoriteit binnen hun niche. Bovendien zijn zij het meest betrokken bij hun publiek, waardoor ze authentieker overkomen.

Waarom influencermarketing?

Niemand kan zo gepassioneerd over jouw bedrijf praten als jij. Hoewel dat inderdaad vaak het geval is, is jouw bereik niet altijd even groot als dat van een influencer. Bovendien zijn influencers al jaren bezig met het bouwen van hun eigen brand. Een brand dat het vertrouwen van hun volgers moet winnen om duurzaam te blijven influencen. Daarom worden zij vaak gezien als een autoriteit in hun niche; iemand waar je naar kunt luisteren voor tips en tricks.

Zo zijn er dus talloze voordelen verbonden aan influencermarketing:

  • Efficiëntie: Als bedrijf communiceer je via influencers met je doelgroep die al affiniteit hebben met het product of de dienst en daardoor sneller een connectie aangaan.
  • Persoonlijkheid: Influencers verkleinen de afstand tussen het merk en de consument. Doordat ze gepersonaliseerde content verspreiden, geven ze je merk een menselijke stem.
  • Effectiviteit: Advertenties van influencers worden veelal niet gelijk getrokken met traditionele advertenties. Bovendien geeft influencer marketing de mogelijkheid om adblockers te omzeilen en aandacht te krijgen vanuit de niche communities.
  • Kostenbewust: Vaak is er wel een micro- of nano-influencer te vinden binnen jouw niche die past in het budget. Afhankelijk van het samenwerkingsverband en het bereik van de influencers, zijn zij goed betaalbaar.
Maak een afspraak

Let’s influence! Wij vinden de passende influencer bij jouw marketingcampagne

    Naam *

    E-mailadres *

    Telefoonnummer *

    Vraag of opmerking



    Lisa Cta
    Wemessage Uitnodiging

    Welke influencer past bij mij?

    Het is lastig om de juiste influencer te vinden. Wat is je doel? Welke soort influencer past bij jouw product? Wat is je budget? Deze vragen in combinatie met de groeiende populariteit van influencers maakt het voor veel ondernemingen lastig om de knoop door te hakken.

    Gelukkig hoef je dat niet alleen te doen. Wemessage is bekend binnen de wereld van influencermarketing en staat voor je klaar. We leren jou en jouw organisatie graag kennen, zodat we op strategisch niveau kunnen bespreken wat jouw bedrijf precies nodig heeft. Wanneer deze basis is gelegd, gaan we gericht kijken naar passende influencers. Zo garandeer je jouw onderneming van een pakkende online strategie.

    Partners

    Flowbox
    Onze Messengers

    Onze influencermarketeers

    Hind

    Hind

    Social mediaspecialist

    Aniek

    Aniek

    Contentspecialist